Egenskaper för inkorg
Hjälp > E-tjänstebyggaren > 11. Administrera Artvise e-Tjänst > Systemstruktur > Inkorgar > Egenskaper för inkorg

 

 

Egenskap Beskrivning
Namn Välj namn på inkorgen.
Kortnamn Välj kortnamn på inkorgen.
Typ av inkorg Här väljer du antingen kundtjänst, specialistgrupp, diarium eller extern intressent beroende på vilken typ av inkorg som du vill skapa.
Överliggande inkorg Välj under vilken annan inkorg som den aktuella inkorgen ska placeras. Om du väljer ingen överliggande inkorg så hamnar den på toppnivån.
Utgående e-post Här väljer du vilken utgående e-post du vill använda dig av när ett ärende besvaras från just denna inkorg(arbetsgrupp). Dessa mailadresser administreras av Artvise support.
Remiss e-post Här väljer du vilken utgående e-post du vill använda dig av när ett remissärende besvaras från just denna inkorg(arbetsgrupp). Dessa mailadresser administreras av Artvise support.
E-tjänst för kundundersökning Om du har en e-tjänst som du vill koppla, välj denna för att koppla till den aktuella inkorgen.
InboxPluginGuid Används till kunder som vill ha specialanpassade inkorgar. Administreras av Artvise support.
Utgående SMS Här väljer du vilket utgående SMS-nummer du vill använda dig av när ett ärende besvaras från just denna inkorg. Dessa SMS-nummer administreras av Artvise support.
Sorteringsordning Med hjälp av denna ruta kan du sortera hur inkorgarna ska visas i folderträdet för handläggarna. Ju lägre siffra som skrivs in, desto högre upp i trädstrukturen hamnar inkorgen.
Diarieplan Välj den diarieplan som handläggare i denna inkorg ska kunna välja ärendetyper ifrån. Välj alla tillgängliga diarieplaner om du vill att handläggarna i denna inkorg ska kunna välja bland alla ärendetyper som finns upplagda i systemet.
Tillåt att ärenden är kopplade till flera ärendetyper/kategorier Bocka för denna ruta om du vill att handläggarna ska kunna sätta fler än en ärendetyp på ärenden som ligger i denna inkorg.
Tillåt att ärenden är kopplade till flera områden Bocka för denna ruta om du vill att handläggarna ska kunna sätta fler än ett område på ärenden som ligger i denna inkorg.
Standard inkorg för kundtjänst Bocka för denna ruta om du vill att inkorgen ska ta emot ärenden som systemet på något sätt inte kan fördela. Detta går bara att sätta på en inkorg i systemet.
Skicka mottagningsbevis via SMS Bocka för denna ruta om du vill att systemet ska skicka ut en kvittens vid inkommet SMS i den aktuella inkorgen.
Skicka mottagningsbevis via e-post Bocka för denna ruta om du vill att systemet ska skicka ut en kvittens vid inkommet epostmeddelande i den aktuella inkorgen.
Använd kalender för beräkning av tider Bocka för denna ruta om du vill att systemet ska använda sig av arbetsdagar för beräkning av tid.
Skicka kundbrev vid remiss Bocka för denna ruta om du vill att systemet som standard ska bocka för rutan för kundbrev vid skapande av remiss i inkorgen.
Skapa tillhörande behörighetsgrupp Bocka för denna ruta när du skapar inkorgen för första gången, så skapar systemet parallellt upp en behörighetsgrupp med namnet ”Handläggare ’typ av inkorg’ ’inkorgsnamn’. Läs mer om automatiskt skapade grupper.
Ärenden kan fördelas till denna inkorg Bocka för denna ruta ifall ärenden ska kunna fördelas till den aktuella inkorgen.

 

Längst ned på ärendekortet finns ett antal flikar. Dessa beskrivs i separata stycken:

 

När du är nöjd med alla inställningar för inkorgen klickar du på Spara.