Telefonbok

Här administreras telefonböcker i systemet.

Telefonboksadministration
Översikt av användargränssnitt - Telefonboksadministration
1. Skapa ny telefonbokspost

Knapp som används för att skapa en ny telefonbokspost.

2. Radera telefonbokspost

Knapp som används för att radera den telefonbokspost som valts i listan.

3. Uppdatera listan

Knapp som används för att ladda om listan med telefonboksposter.

4. Exportera till Excel

Med denna knapp kan man exportera postlistan till Microsoft Excel-format.

5. Sökfält

Detta fält använder man för att söka efter telefonboksposter. Mer information om sökningar återfinns i detta avsnitt.

6. Nyckelordsfält

Detta fält använder man för att utföra nyckelordsbaserade sökningar. Mer information om dessa hittas här.

7. Redigera telefonbok

Denna knapp används för att redigera den telefonbok som valts i telefonbokslistan.

8. Skapa ny telefonbok

Denna knapp används för att skapa en ny telefonbok.

9. Radera telefonbok

Denna knapp används för att radera den telefonbok som valts i telefonbokslistan.

10. Uppdatera listan

Denna knapp används för att tvinga fram en uppdatering av telefonbokslistan.

11. Telefonbokslista

Denna knapp visar de telefonböcker som finns för den kundgrupper som valts i kundgruppslistan.

12. Kundsgruppslista

Denna lista innehåller de kundgrupper som administratören har skrivrättigheter på, och används för att filtrera telefonbokslistan. Om man i listan väljer Alla kundgrupper så kommer filtreringen ske på samtliga kundgrupper som man har skrivrättigheter på.

Skapa en ny eller redigera en telefonbok

För att skapa en ny telefonbok fyller man i fälten och trycker på OK i dialogrutan.

Namn och kundgrupp måste anges.
Ny telefonbok
Översikt av dialogen för ny telefonbok

Bilden måste uppdateras då en ny komponent (utgående SMS) infogats, vilket påverkar nummerföljden. Den nya GUI-komponten skall ha nummer 4, vilket leder till att följande nummer förskjuts

1. Namn

Här anges namnet på telefonboken. Namn måste anges.

2. Kundgrupp

Här väljer man den kundgrupp som telefonboken skall höra till. Kundgrupp måste väljas.

3. Utgående e-post

Här väljer man den e-postadress som skall vara avsändare när man skickar utgående e-post från telefonboken i Artvise Contact Center.

4 Utgående SMS

Här väljer man det SMS-nummer som skall användas när man skickar utgående SMS från telefonboken i Artvise Contact Center. Om inget nummer för utgående SMS anges så kommer systemet automatiskt att använda det SMS-nummer som är angivet för den inkorg som är satt som default för den aktuella användaren.

5. Synlig för slutanvändare

Denna kryssruta måste vara ikryssad för att telefonboken skall vara synlig i Artvise Contact Center.

6. Tillåt blanka söksträngar

Om denna kryssruta är ikryssad tillåts blanka söksträngar. Om den inte är ikryssad måste en söksträng anges vid sökningar i telefonboken i Artvise Contact Center.

7. Standard

Denna kryssruta anger om telefonboken är standardtelefonbok för kundgruppen.

En kundgrupp kan endast ha en standardtelefonbok. Om man kryssar i denna kryssruta på en telefonbok och en annan telefonbok är satt som standard så kommer standardtelefonboken att ändras till den aktuella telefonboken.
8. Sök automatiskt vid val av telefonbok

Denna kryssruta anger hurvida en sökning skall göras automatiskt så fort slutanvändaren växlar till telefonboken i Artvise Contact Center.

För att kunna aktivera denna inställning krävs även att kryssrutan Tillåt blanka söksträngar är ikryssad.
Mallar

Mallar som kopplas till en telefonbok kommer att vara tillgängliga som snabbval när man skickar e-post eller SMS direkt från telefonboken i Artvise Contact Center.

9. Lägg till mall

Denna knapp används för att koppla existerande mallar till telefonboken. Se detta avsnitt för mer information.

10. Ta bort mall

Denna knapp används för att ta bort de kopplade mallar som valts i mallistan från telefonboken.

11. Mallista

Denna lista visar de mallar som kopplats till telefonboken.

Lägg till mall

Här söker man efter och väljer de mallar som skall kopplas till telefonboken.

Välj mall(ar)
Översikt av dialogen för att välja mallar
1. Malltyp

Med denna lista filtrerar man mallistan på typ av mall.

2. Kundgrupp

Med denna lista filtrerar man mallistan på kundgrupp.

3. Sökfält

Detta fält används för att söka på mallar med fritext.

4. Mallista

Genom att välja en eller fler mallar i denna lista och klicka på OK så kopplar man mallen till telefonboksposten. Detta innebär att mallen kommer att finnas tillgänglig direkt från telefonboken i Artvise Contact Center.

För mer information om mallar i Artvise system, se det separata kapitlet Mallar.

Skapa en ny eller redigera en telefonbokspost

För att skapa en ny telefonbokspost fyller man i de fält man behöver och trycker på Spara i dialogrutan.

För- och/eller efternamn måste anges. I övrigt kan man ange enbart den information man behöver för telefonboksposten.
Allmänna inställningar
Översikt av allmänna inställningar
1. Telefonbokslista

Den telefonbok som telefonboksposten skall ligga i.

2. Användare

Visar den användare som kopplats till telefonboksposten.

3. Välj användare

Knapp som medger val av användare att koppla till telefonboksposten.

4. Ny användare

Knapp som medger skapande av en ny användare att koppla till telefonboksposten.

5. Ta bort användare

Knapp som tar bort kopplingen mellan den valda användaren och telefonboksposten.

6. Förnamn

Förnamnet på telefonboksposten.

7. Fonetik - Förnamn

Knapp som används för att redigera listan över alternativa stavningar på det specifierade förnamnet.

8. Efternamn

Efternamnet på telefonboksposten.

9. Fonetik - Efternamn

Knapp som används för att redigera listan över alternativa stavningar på det specifierade efternamnet.

10. Titel

Telefonbokspostens titel.

11. E-post

Telefonbokspostens e-postadress.

12 - 14. Adress

Adressfält för telefonboksposten.

15. Visa kommentar i mobilwebb

Med denna kryssruta ikryssad så kommer kommentarsfältet att visas på telefonboksposten i Artvise Mobile.

16. Kommentarsfält

Här kan man ange en kommentar för telefonboksposten. Kommentaren visas endast för den som har den, telefonister som kör Artvise Contact Center och, beroende på om kryssrutan ovan är ikryssad eller ej, i Artvise Mobile.

17. Postnummer

Telefonbokspostens postnummer.

18. Ort

Telefonbokspostens postort.

19. Land

Telefonbokspostens land.

20. Profil

Här ställer man in vilken profil som telefonboksposten hör till. För mer information om profiler, se detta avsnitt.

21. Profilbild

Här visas telefonbokspostens profilbild, förutsatt att en profilbild valts. Profilbilden kommer att synas både i Artvise Contact Center och Artvise Mobile.

22. Ny profilbild

Knapp för att välja en ny profilbild för telefonboksposten.

23. Ta bort profilbild

Knapp för att ta bort vald profilbild från telefonboksposten.

24. Organisation

Här kan man söka efter och ställa in vilken organisation som telefonbokspost skall tillhöra.

Nummer
Översikt av fliken Nummer
1. Nummerlista

Denna lista visar de nummer som kopplats ihop med telefonboksposten. I listan kan man även med hjälp av kryssrutan längst till höger på varje nummerrad ställa in huruvida telefonboksposten skall räknas som nummerägare för numret. Ett givet nummer kan endast ha en nummerägare.

Om numret redan har en nummerägare som inte är den aktuella telefonboksposten kommer kryssrutan för nummerägare att vara inaktiverad. Detsamma gäller om numret har ett aktivt synkroniseringslås.
2. Lägg till befintligt nummer

Knapp som medger att man kopplar ett befintligt telefonnummer i systemet till aktuell telefonbokspost.

För mer information om detta se detta avsnitt.

3. Ta bort

Knapp som tar bort kopplingen mellan det i listan valda numret och telefonboksposten.

Om man tar bort ett nummer från en telefonbokspost som är nummerägare till det aktuella numret så kommer nummerägare sättas till ingen för det aktuella numret.
4. Nytt nummer

Knapp som medger att man skapar ett nytt nummer i systemet och kopplar ihop det med den aktuella telefonboksposten.

För mer information om hur man skapar ett nytt nummer, se det separata avsnittet för det.

5. Redigera nummer

Knapp som medger redigering av numret som valts i listan. Dialogen som används är densamma som när man skapar ett nytt nummer.

Sökord
Översikt av fliken Sökord
3. Sökordslista

En lista som innehåller de sökord som kopplats samman med telefonboksposten. Sökord kan sedan användas när en användare söker i telefonboken från klientprogrammet.

4. Lägg till sökord

Knapp som används för att lägga till ett befintligt sökord. För mer information om detta, se detta avsnitt.

5. Ta bort sökord

Knapp som används för att ta bort kopplingen mellan telefonboksposten, och det i listan valda sökordet.

6. Nytt sökord

Knapp som används för att skapa ett helt nytt sökord, och sedan koppla samman det med aktuell telefonbokspost. För mer information, se här.

För mer information om sökord för telefonboksposter se det separata avsnittet Sökord.
Ärendetyper
Översikt av fliken Ärendetyper
1. Ärendetypslista

Lista över de ärendetyper som sammankopplats med telefonboksposten.

2. Lägg till

Knapp för att koppla telefonboksposten till befintliga ärendetyper. För mer information se detta avsnitt.

3. Ta bort

Knapp för att ta bort kopplingen mellan telefonboksposten och den i listan valda ärendetypen.

Röstbrevlåda & Aktiviteter
Översikt av fliken Röstbrevlåda & Aktiviteter
1. Aktivera

Med denna kryssruta ikryssad aktiverar man aktiviteter för denna telefonbokspost. Detta innebär att telefonboksposten kan vidarekopplas från Artvise Contact Center och Artvise Mobile, samt via telefonen.

2. Aktivera val till telefonist

Med denna kryssruta ikryssad får de som eftersöker personen som telefonboksposten hör till valet att bli kopplad till telefonisten (växeln) när personen är upptagen, har en aktivitet eller inte svarar.

3. Vidarekoppla direkt till röstbrevlåda

Med denna kryssruta ikryssad kommer ingen information om aktiviteten att läsas upp för inringaren, utan denne blir direkt kopplad till den eftersöktes röstbrevlåda.

4. Aktivera röstbrevlåda

Denna kryssruta måste vara ikryssad för att funktionalitet för röstbrevlåda skall vara aktiverat.

5. Typ av röstbrevlåda

Här väljer man den typ av röstbrevlåda som skall användas.

6. Aktivera inspelning

Denna kryssruta måste kryssas i för att det ska vara möjligt att lämna meddelanden i röstbrevlådan. Gäller endast Artvise Voicemail.

7. Notifieringsalternativ för nya meddelanden

Här ställer man in hur ägaren av röstbrevlådan skall notifieras när ett nytt meddelande spelats in. Gäller endast Artvise Voicemail.

8. PIN-kod

Här anges den personliga PIN-koden för telefonbokspostens röstbrevlåda. Gäller endast Artvise Voicemail.

9. Synkronisera kalender

Status på denna kryssruta avgör huruvida kalendern skall synkas för den aktuella telefonboksposten. Det gäller endast om telefonboksposten synkats in med en telefonbokssynk.

10. Aktivera för automatisk telefonist

Denna kryssruta måste vara ikryssad för att telefonboksposten skall kunna hittas och kopplas till, av den automatiska telefonisten.

11. Generera ljudfiler

Med denna kryssruta ikryssad kommer ljudfiler för telefonboksposten för-, efternamn och titel att skapas automatiskt.

12. Ljudfil för namn

Här kan man välja en ljudfil som skall användas i systemet för telefonbokspostens namn.

Om denna kryssruta är ikryssad bör man se till att även kryssrutan 'Generera ljudfiler' är ikryssad, pga. att den Automatiska telefonisten använder ljudfiler för för- och efternamn för att presentera den som eftersöks.
13. Språk

Det språk som telefonboksposten skall använda. Detta kommer att påverka språket på de ljudfiler som används när personen som äger telefonboksposten t.ex. ringer sin röstbrevlåda (om röstbrevlådan inte är av en extern typ).

14. Redigera vidarekopplingsdesintationer

Genom att klicka på denna knapp är det möjligt att administrera diverse regler för olika aktivitetstyper för telefonnummer där den aktuella telefonboksposten är nummerägare. Observera att aktiviteter måste vara aktiverade för att denna knapp skall vara tillgänglig.

För mer information om gränssnittet för administration av dessa regler, se Administrera vidarekopplingsdestinationer nedan.

Innan man administrerar regler för aktivitetstyper är det viktigt att man sparar den aktuella telefonboksposten.
15. Redigera arbetstider

Genom att klicka på denna knapp kan man redigera telefonbokspostens arbetstider.

Besökssystem
Översikt av fliken Besökssystem
1. Aktivera för besökssystem

Med denna kryssruta ikryssad kommer telefonboksposten vara tillgänglig för besök i Besökssystemet.

2. Besökare kan se profilbilden

Med denna kryssruta ikryssad kan besökare till besökssystemet se profilbilden på den de skall besöka.

3. Notifieringsalternativ

Hur personen som representeras av telefonboksposten skall notifieras vid besök.

4. Kontor

Det kontor som telefonboksposten hör till.

Fliken övrigt

Innehåller kundspecifik data angående telefonboksposten.

Intern anteckning
Översikt av fliken Intern anteckning
1. Anteckningsfält

Här kan man skriva en valfri intern anteckning rörande telefonboksposten. Den interna anteckningen på en telefonbokspost är endast läsbar för de telefonister som kör Artvise Contact Center.

Lägga till ärendetyper till telefonboksposten
Sök ärendetyper
Översikt av dialogrutan för att söka efter ärendetyper
1. Sökfält

Detta fält används för att söka efter ärendetyper baserat på namn.

En tom söksträng resultrerar i att alla ärendetyper som matchar vald kundgrupp visas i listan.
2. Kundgruppslista

Denna lista används för att filtrera ärendetyper på baserat på kundgrupp. De kundgrupper som finns att välja i listan är de som administratören har läsrättigheter på.

3. Ärendetypslista

I denna lista visas sökresultatet. Man kan välja en eller flera ärendetyper i listan och sedan koppla dessa mot telefonboksposten genom att klicka OK.

Lägg till ett befintligt nummer
Lägg till nummer
Översikt av dialogen Sök nummer
1. Sökfält

Med hjälp av detta fält söker man efter det eller de nummer man vill koppla till telelfonboksposten.

2. Nummerlista

När man hittat de nummer man vill lägga till, markerar man dem i denna lista och klickar på OK.

Lägga till befintliga sökord
Lägg till sökord
Översikt av dialogen Sök nyckelord

I denna dialog söker man efter och väljer de nyckelord man vill koppla till telefonboksposten. Man väljer ett eller fler nyckelord och klickar på OK för att koppla det/de valda nyckelord(en) mot telefonboksposten.

Lägga till ett nytt sökord
Nytt sökord
Översikt av dialogen Nytt sökord

I denna dialog skriver man in sökordet man vill skapa och koppla till telefonboksposten. Kryssrutan måste man kryssa i om man vill att den Automatiska telefonisten skall kunna förstå sökordet.

Sökningar

Fritextsökningar

För att söka på fritext skriver man in text i sökfältet och trycker Enter. Sökningen utförs på:

  • Förnamn

  • Efternamn

  • Titel

  • Organisation

  • Nummer

Fältbaserade sökningar

Genom att använda sig av kommatecken kan man utföra mer avancerade sökningar. Beroende hur man skriver kan man då söka på kombinationer av: förnamn, efternamn, titel, organisation, samt adress.

När man söker på detta vis så kommer systemet även att hitta poster som har alternativa stavningar på för- och efternamn.

Några exempel:

Sökning på förnamn
Barry,
Sökning på efternamn
,Bengtsson
Sökning på för- och efternamn
Barry,Bengtsson
Sökning på titel
,,Vaktmästare
Sökning på förnamn och titel
Barry,,Vaktmästare
Sökning på organisation
,,,Huvudorganisationen
Sökning på adress
,,,,Storgatan 4
Nyckelordssökningar

Genom att använda sig av nyckelordsfältet kan man söka efter telefonboksposter med hjälp av nyckelord som kopplats telefonboksposterna. Det är möjligt att söka efter ett eller flera nyckelord samtidigt.

Det är fullt möjligt att kombinera fritextsökningar eller fältbaserade sökningar med nyckelordssökningar.

Nummer

Nummerlista
Översikt av nummerlistan
1. Skapa nytt nummer

Denna knapp används för att skapa ett nytt nummer.

2. Redigera nummer

Denna knapp används för att redigera det nummer som valts i listan.

3. Ta bort nummer

Denna knapp används för att radera det i listan markerade numret.

4. Exportera till Excel

Med denna knapp kan man exportera nummerlistan till Excel.

5. Sökfält

Sökfältet används för att söka efter nummer. Sökningen sker på hela eller delar av numret, samt:

  • Visningsnamn

  • Kostnadsställe

  • Abbonemangsform

  • Beskrivning

  • Intern notering

6. Nummerlista

Denna lista innehåller de nummer som matchar söksträngen.

Skapa ett nytt eller redigera ett befintligt nummer

I denna dialogruta skapar man ett nytt, eller redigerar ett befintligt, nummer.

Skapa eller redigera nummer
Översikt över dialogen för att skapa eller redigera nummer
1. Nummer

Här anges numret. Ett nummer i systemet är unikt, dvs. man kan inte ha flera likadana nummer.

2. Anknytning

Här anges en alternativ anknytning för numret. Denna kan inte vara detsamma som numret.

3. Visningsnamn

Här anges ett visningsnamn för numret. Visas i listor och annat i Artvise Contact Center.

4. Mex

Måste anges om externa röstbrevlådor skall nyttjas.

5. Beskrivning

En valfri beskrivning av numret. Visas i listor och annat i Artvise Contact Center.

6. Typ

I denna lista väljer man av vilken typ numret är.

7. Kostnadsställe

Valfri information om kostnadsställe anges här.

8. Abonnemangsform

Valfri information om abonnemangsform anges här.

9. Intern notering

Här kan man ange en valfri intern notering.

10. Hemligt nummer

Med denna kryssruta ställer man in huruvida numret är hemligt eller ej.

11. Internt nummer

Med denna kryssruta ställer man in huruvida numret är ett internt nummer eller ej. Detta kommer att påverka bland annat hur samtal kopplas.

12. Synligt nummer

Med denna kryssruta ställer man huruvida numret skall synas i telefonboken i Artvise Contact Center eller ej.

13. Övervaka linjestatus

Denna kryssruta måste vara ikryssad för att systemet skall kunna kontrollera linjestatus på numret.

14. Hämta nummerinformation vid inkommande samtal

Med denna kryssruta ikryssad så kommer, när detta nummer ringer in, namnet från telefonboksposten som är nummerägare på numret att hämtas och visas i Artvise Contact Center.

15. Synkroniseringslås

Med denna kryssruta ikryssad så kommer ingen metadata att skrivas över när numret synkroniseras, samt att nummerägare ej kommer att vara möjligt att ändra.

Profiler

Användningsområdet för profiler på telefonboksposter är att påverka sorteringsordningen, dölja telefonboksposter i vissa lägen, samt färger i sökresultatet i Artvise Contact Center.

Detta är användbart när man t.ex. vill att ett visst nummer alltid skall hamna överst i sökresultatet när man söker i telefonboken i Artvise Contact Center.

Systemet kommer alltid att innehålla en standardprofil. Detta är den profil som används för telefonboksposter som saknar profilinställning.

Standardprofilen är inte redigeringsbar.
Profiler
Översikt av profillistan
1. Skapa ny profil

Här klickar man för att skapa en ny profil.

2. Radera profil

Här klickar man för att radera den profil som valts i profillistan.

Om man raderar en profil så kommer alla telefonboksposter som kopplats mot profilen att flyttas automatiskt till standardprofilen.
Det är inte möjligt att radera den ej redigeringsbara standardprofilen.
3. Uppdateringsknapp

Denna knapp används för att uppdatera profillistan. Uppdateringen tar hänsyn till söktexten i sökfältet.

4. Sökfält

Detta fält kan användas för att söka efter specifika profiler.

5. Profillistan

Denna lista visar de profiler som matchar söksträngen.

Skapa en ny eller redigera en befintlig profil
Profildialogen
Översikt av profildialogen
1. Namn

Här anges namn på profilen. Ett namn krävs.

2. Beskrivning

Här kan man ange en valfri beskrivning av profilen.

3. Färg på teckensnitt

Här ställer man in med vilken textfärg telefonboksposter med denna profil skall visas när man söker i Artvise Contact Center.

4. Färg på bakgrund

Här ställer man in med vilken bakgrundsfärg telefonboksposter med denna profil skall visas när man söker i Artvise Contact Center.

5. Sorteringsordning

Här ställer man in sorteringsordningen. Ju högre sorteringsordningsvärde, desto tidigare kommer telefonboksposter med denna profil att visas i sökresultat.

6. Visa för telefonist

Med denna kryssruta ikryssad så kommer telefonboksposter, som har denna profil, att inkluderas i sökresultat i Artvise Contact Center. Om rutan istället är urkryssad kommer telefonboksposterna inte att finnas tillgängliga i telefonboken i Artvise Contact Center.

7. Visa i Artvise Mobile

Med denna kryssruta ikryssad så kommer telefonboksposter, som har denna profil, att inkluderas i sökresultat i Artvise Mobile. Om rutan istället är urkryssad kommer telefonboksposterna inte att finnas tillgängliga i telefonboken i Artvise Mobile.

Sökord

Sökord är en slags nyckelord som kan kopplas till en eller flera telefonboksposter och sedan användas vid sökningar i en telefonbok.

Sökordslista
Översikt över sökordslistan
1. Skapa sökord

Denna knapp används när man vill skapa ett nytt sökord.

2. Redigera sökord

Denna knapp används när man vill redigera ett befintligt sökord som valts i sökordslistan.

3. Radera sökord

Denna knapp används när man vill radera de sökord som valts i sökordslistan.

4. Sökfält

Detta fält används till att söka efter sökord.

5. Kundgrupp

Denna rullgardinsmeny används för att filtrera sökresultatet på kundgrupp. Om en specifik kundgrupp valts i menyn och man skapar ett nytt sökord, så kommer sökordets kundgrupp att var förinställd till den valda kundgruppen.

6. Sökordslista

Denna lista innehåller de sökord som finns i systemet, baserat på den angivna söksträngen.

Om ingen söksträng angivits visas alla sökord i systemet.
Skapa ett nytt eller redigera ett befintligt sökord

Här skapar man ett nytt eller redigerar ett befintligt sökord. Man kan även koppla en eller flera telefonboksposter mot sökordet i denna dialogruta.

Skapa eller redigera sökord
Översikt av dialogrutan för att skapa eller redigera sökord
1. Sökord

Här anges själva sökordet.

Ett sökord är unikt och systemet kommer inte att tillåta dubletter av sökord.
2. Aktivera för automatisk telefonist

Denna ruta måste vara ikryssad för att den Automatiska telefonisten skall kunna förstå sökordet.

3. Kundgrupp

Här ställer man in till vilken kundgrupp sökordet skall höra.

4. Kopplingslista

Denna lista innehåller de telefonboksposter som kopplats mot det aktuella sökordet.

5. Lägg till koppling

Denna knapp används till att lägga till nya kopplingar mot telefonboksposter.

6. Ta bort koppling

Denna knapp används för att ta bort de valda telefonboksposterna från kopplingslistan.

Lägga till kopplingar mot telefonboksposter

För att koppla sökordet mot en eller flera telefonboksposter söker man reda på dem, markerar dem i listan och klickar på Lägg till.

Skapa koppling
Översikt av dialogrutan för att koppla sökordet mot telefonboksposter
1. Telefonbokslista

Här väljer man den telefonbok man vill söka efter telefonboksposter i.

2. Sökfält

Här söker man efter telefonboksposter. Sökningen sker på

  • Förnamn

  • Efternamn

  • Titel

  • Organisation

3. Sökresultat

I denna lista väljer man de telefonboksposter man vill koppla sökordet mot.

Administrera vidarekopplingsdestinationer

Redigera vidarekopplingsdestinationer
Översikt över dialog för administration av vidarekopplingsdestinationer för en telefonbokspost
1. Aktivitetstyp

Denna rullgardinsmeny listar de aktivitetstyper som är tillgängliga för den aktuella telefonboksposten. Notera att aktivitetstyper som redan har aktiva regler inte kommer att listas i menyn.

2. Externt svarsställe

I denna textruta är det möjligt att ange ett nummer till ett externt svarsställe som skall vara tillgängligt när någon ringer in till telefonbokspostens anknytning och den är vidarekopplad med den aktuella aktivitetstypen.

Notera att externt svarsställe enbart är aktivt om kryssrutan aktivera externt svarsställe är ikryssad.
3. Aktivera telefonist

Denna kryssruta avgör om valet telefonist skall vara tillgängligt när någon ringer in till telefonbokspostens anknytning och den är vidarekopplad med den aktuella aktivitetstypen.

4. Aktivera röstbrevlåda

Denna kryssruta avgör om valet röstbrevlåda skall vara tillgängligt när någon ringer in till telefonbokspostens anknytning och den är vidarekopplad med den aktuella aktivitetstypen.

Aktivera telefonist samt aktivera röstbrevlåda kommer enbart att vara tillgängligt om den aktuella telefonboksposten har stöd för detta. Om telefonboksposten inte har vare sig telefonist eller röstbrevlåda aktiverat så kommer dessa två kryssrutor att vara utgråade och går därmed inte att kryssa för.
5. Aktivera externt svarsställe

Denna kryssruta avgör om valet externt svarsställe skall vara tillgängligt när någon ringer in till telefonbokspostens anknytning och den är vidarekopplad med den aktuella aktivitetstypen.

6. Lägg till vidarekopplingsdestination

Denna knapp skapar och lägger till en ny vidarekopplingsdestination i listan över aktiva regler för vidarekopplingsdestinationer, baserat på de inställningar som gjorts.

7. Lista över aktiva regler för vidarekopplingsdestinationer

Här listas de regler för vidarekopplingsdestinationer som lagts till för den aktuella telefonboksposten. Det är möjligt att redigera alla kolumner förutom aktivitetstypen. Vill man göra en ny regel för en ny typ av aktivitet bör man således istället lägga till en ny.

För att ta bort en regel som lagts till använder man knappen med det röda krysset som är placerad i den högra kanten på varje rad.

8. Spara

Sparar ändringar som har gjorts, exempelvis ändringar i listan, bortplockade destinationer och nya destinationer. Dialogen stängs därefter.

Ändringar som gjorts sparas direkt till databasen när man klickar på Spara, och det krävs således inte att man även sparar telefonboksposten för att ändringar som gjorts gällande vidarekopplingsdestinationer skall bli gällande.
9. Avbryt

Stänger dialogrutan utan att ändringar sparas.