4.10. Rapporter och dashboards

Artvise rekommenderar att datat till rapporterna hämtas från rapportdatabasen och innehållet i denna är beskrivet i detta avsnitt.

Dashboard

Artvise använder DevExpress dashboardbyggare för att bygga kundanpassade dashboards.

För mer information om detta se DevExpress dokumentation.

Rapporter

Artvise använder DevExpress rapportbyggare för att bygga kundanpassade rapporter.

För mer information om detta se DevExpress dokumentation.

Dynamiska rapporter
Stängda ärenden
DynamicCaseHandlingOfficerControls

Med kontrollerna kan man styra mellan vilka datum och vilka handläggare.

DynamicCaseHandlingOfficerTable
DynamicCaseHandlingOfficerFieldEditor
Tabeller som rapporten använder

EHandlingOfficerDailyOverview

EHandlingOfficerDailyOverview
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

Date

Datum

Date

CustomerGroupGuid

Kundgrupp (guid)

Customergroup (guid)

CustomerGroupName

Kundgrupp

Customergroup

ObjectId

Handläggarens id

Handling officers id

Name

Handläggare

Handling officer

NumberOfHandled

Antal hanterade

Number of handled

NumberOfHandledEmail

Inkomna e-post

Incoming e-mail

NumberOfHandledSms

Inkomna SMS

Incoming SMS

NumberOfHandledCalls

Inkomna samtal

Incoming calls

NumberOfHandledChat

Inkomna chatt

Incoming chat

NumberOfHandledFacebookItems

Inkomna facebook

Incoming facebook

NumberOfHandledTweets

Inkomna twitter

Incoming twitter

NumberOfHandledWebPortalItems

Inkomna webbportal

Incoming web portal

NumberOfHandledEServices

Inkomna e-tjänst

Incoming e-services

NumberOfHandledOtherItems

Inkomna övriga

Incoming other

NumberOfDistributedToWorkgroup

Fördelat till arbetsgrupp

Distributed to workgroup

NumberOfDistributedToSpecialistgroup

Fördelat till specialistgrupp

Distributed to specialistgroup

NumberOfDistributedToExternal

Fördelat till externa system

Distributed to external system

NumberOfDistributedToMail

Fördelat via e-post

Distributed via e-mail

NumberOfClosed

Antal stängda

Number of closed

NumberOfDeleted

Antal raderat

Number of deleted

NumberOfOutgoingItems

Antal utgående

Number of outgoing

NumberOfOutgoingEmail

Utgående e-post

Outgoing e-mail

NumberOfOutgoingSms

Utgående SMS

Outgoing SMS

NumberOfOutgoingCalls

Utgående samtal

Outgoing calls

NumberOfOutgoingFacebookItems

Utgående facebook

Outgoing facebook

NumberOfOutgoingTweets

Utgående twitter

Outgoing twitter

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Utgående web portal

Outgoing web portal

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Utgående mina sidor

Outgoing my pages

NumberOfOutgoingOtherItems

Utgående övriga

Outgoing other

NumberOfReferral

Utgående remisser

Outgoing referral

Ärende - inkorg
DynamicCasesControls

Med kontrollerna kan man styra mellan vilka datum och vilken organisation.

DynamicCasesOriginalTable
DynamicCasesFieldEditor
Tabeller som rapporten använder

EInboxDailyOverview

EInboxDailyOverview
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

Date

Datum

Date

CustomerGroupGuid

Kundgrupp (guid)

Customergroup (guid)

CustomerGroupName

Kundgrupp

Customergroup

InboxGuid

Inkorg (guid)

Inbox (guid)

InboxTypeGuid

Inkorgstyp (guid)

Inbox type (guid)

Name

Inkorg

Inbox

TotalNumber

Total

Total

NumberOfClosed

Stängda

Closed

NumberOfReopened

Återöppnad

Reopened

NumberOfDistributedToWorkgroup

Fördelat till arbetsgrupp

Distributed to workgroup

NumberOfDistributedToSpecialistgroup

Fördelat till specialistgrupp

Distributed to specialistgroup

NumberOfDistributedToExternal

Fördelat till externa system

Distributed to external system

NumberOfDistributedToMail

Fördelat via e-post

Distributed via e-mail

NumberOfForYourInfomation

För kännedom

For your information

NumberOfReferral

Remiss

Referral

NumberOfReferralAnswer

Remissvar

Referral answer

NumberOfDeleted

Antal raderade ärende

Number of deleted

NumberOfEliminated

Antal gallrade ärende

Number of eliminated

NumberOfIncomingItems

Inkomna totalt

Incoming total

NumberOfIncomingEmail

Inkomna Epost

Incoming email

NumberOfIncomingSms

Inkomna SMS

Incoming SMS

NumberOfIncomingCalls

Inkomna samtal

Incoming call

NumberOfIncomingFacebookItems

Inkomna facebook

Incoming facebook

NumberOfIncomingTweets

Inkomna twitter

Incoming twitter

NumberOfIncomingEServices

Inkomna etjänster

Incoming eservices

NumberOfIncomingWebPortalItems

Inkomna webportalen

Incoming web portal

NumberOfIncomingMyPagesItems

Inkomna mina sidor

Incoming my pages

NumberOfIncomingOtherItems

Inkomna övrigt

Incoming other

NumberOfOutgoingItems

Utgående totalt

Outgoing

NumberOfOutgoingEmail

Utgående Epost

Outgoing email

NumberOfOutgoingSms

Utgående SMS

Outgoing SMS

NumberOfOutgoingCalls

Utgående samtal

Outgoing call

NumberOfOutgoingFacebookItems

Utgående facebook

Outgoing facebook

NumberOfOutgoingTweets

Utgående twitter

Outgoing twitter

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Utgående webportal

Outgoing web portal

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Utgående mina sidor

Outgoing my pages

Ärende - ärendetyper
DynamicClosedCaseControls

Med kontrollerna kan man styra mellan vilka datum.

DynamicCaseTypeOriginalTable
DynamicCaseTypeFieldEditor
Tabell som rapporten använder

ECaseTypeDailyOverview

ECaseTypeDailyOverview
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

Date

Datum

Date

CustomerGroupGuid

Kundgrupp (guid)

Customergroup (guid)

CustomerGroupName

Kundgrupp

Customergroup

CaseTypeGuid

Ärendetyp (guid)

Case type (guid)

CaseTypeName

Ärendetyp

Case type

CaseTypeFullName

Ärendetyp (fullständig)

Case type (complete)

CaseTypeOrganisationName

Organisation

Organisation

CaseTypeOrganisationFullName

Organisation (fullständig)

Organisation (complete)

NumberOfIncomingItems

Inkomna

Incoming

NumberOfIncomingEmail

Inkomna Epost

Incoming email

NumberOfIncomingSms

Inkomna SMS

Incoming SMS

NumberOfIncomingCalls

Inkomna samtal

Incoming call

NumberOfIncomingChat

Inkomna chatt

Incoming chat

NumberOfIncomingFacebookItems

Inkomna facebook

Incoming facebook

NumberOfIncomingTweets

Inkomna twitter

Incoming twitter

NumberOfIncomingEServices

Inkomna etjänster

Incoming eservices

NumberOfIncomingWebPortalItems

Inkomna webportal

Incoming web portal

NumberOfIncomingMyPagesItems

Inkomna mina sidor

Incoming my pages

NumberOfIncomingOtherItems

Inkomna övrigt

Incoming other

NumberOfOutgoingItems

Utgående

Outgoing

NumberOfOutgoingEmail

Utgående Epost

Outgoing email

NumberOfOutgoingSms

Utgående SMS

Outgoing SMS

NumberOfOutgoingCalls

Utgående samtal

Outgoing call

NumberOfOutgoingFacebookItems

Utgående facebook

Outgoing facebook

NumberOfOutgoingTweets

Utgående twitter

Outgoing twitter

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Utgående webportal

Outgoing web portal

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Utgående mina sidor

Outgoing my pages

NumberOfOutgoingOtherItems

Utgående övrigt

Outgoing other

Stängda ärenden
DynamicClosedCaseControls

Med kontrollerna kan man styra mellan vilka datum och vilken organisation.

DynamicClosedCaseOriginalTable
DynamicClosedCaseGroupedTable
Tabeller och synonymer som rapporten använder

EClosedCases

EClosedCases_MediaTypes

Counterparts synonym av tabell ECounterparts

MediaMultiLanguage synonym av tabell EMediaTypesMultiLanguage

EClosedCases
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

Date

Datum

Date

LogGuid

Logg (guid)

Log (guid)

CustomerGroupGuid

Kundgrupp (guid)

Customergroup (guid)

ObjectId

Objektid

Object id

Identifier

Ärendenummer

Casenumber

CaseTypeGuid

Ärendetyp (guid)

Case type (guid)

CaseTypeName

Ärendetyp

Case type

CaseTypeFullName

Ärendetyp (fullständig)

Case type (complete)

CaseCategoryGuid

Kategori (guid)

Category (guid)

CaseCategoryName

Kategori

Category

CaseClassification

Ärendeklassifisering

Case classification

InboxGuid

Inkorg (guid)

Inbox (guid)

InboxName

Inkorg

Inbox

InboxFullName

Inkorg (fullständig)

Inbox (complete)

CaseTypeOrganisationName

Organisation

Organisation

CaseTypeOrganisationFullName

Organisation (fullständig)

Organisation (complete)

CaseTypeSeparateStatistics

Redovisa separat (ärendetyp)

Present separately (case type)

CaseCategorySeparateStatistics

Redovisa separat (kategori)

Present separately (category)

HandlingOfficerName

Handläggare

Handling officer

EClosedCases_MediaTypes
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

MediaTypeGuid

Kanal (guid)

Channel (guid)

Counterparts
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

CounterpartGuid

Motpart (guid)

Counterpart (guid)

FirstName

Förnamn (motpart)

First name (counterpart)

LastName

Efternamn (motpart)

Last name (counterpart)

Username

Användarnamn (motpart)

Username (counterpart)

MediaMultiLanguage
Fältnamn i tabell Fältnamn i rapport (sv-SE) Fältnamn i rapport (en-GB)

Name

Kanal

Channel

Statistik Artvise Contact Center

Detta avsnitt beskriver tabeller som används för sammanställa statistik för Artvise Contact Center. All statisik lagras i en separat databas som ej påverkas av eventuell gallring av ärenden i Artvise Contact Center. Statistiken i Artvise Contact Center beräknas med både i dagligt intervall, timvis intervall och i halvtimmes intervaller. I den dagliga statistiken sker ingen automatisk gallring, i den timvisa statisiken raderas informationen efter 12 månader och i halvtimmes statisiken raderas informationen efter 6 månader.

Daglig statistik Artvise Contact Center

Daglig statistik för Artvise Contact Center lagras i följande tabeller:

EMediaQueueDailyTimes

I denna tabell lagras daglig statistik per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

CallTimeInSeconds

Samtalstid i sekunder (endast telefonsamtal).

PostProcessingTime

Efterbearbetningstid (endast telefonsamtal).

AgentTimeInSeconds

Total handläggningstid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuellt datum.
CallTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för samtalstid för aktuellt datum.
AgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för total handläggningstid för aktuellt datum.
PostProcessingTime - Räknas ut AgentTimeInSeconds - CallTimeInSeconds för alla rader i tabellen.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueDailyAnswered

I denna tabell lagras daglig statistik för alla besvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuellt datum.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueDailyLost

I denna tabell lagras daglig statistik för alla obesvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuellt datum.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueDailyOverview

Huvudtabell för den daglig statistik för Artvise Contact Center, i denna tabell lagras daglig statistik per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

TotalNumber

Total antal mediaobjektet som har hanterats av kön.

NumberOfAnswered

Totalt antal mediaobjektet som har besvarats i kön.

NumberOfUnanswered

Antal mediaobjektet som ej har besvarats.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats efter de har besvarats.

NumberOfRecalls

Antal återanrop av vidarekopplade samtal.

NumberOfHungup

Totalt antal samtal som har lagts på av inringande part.

NumberOfForwarded

Totalt antal vidarebefordrade samtal

NumberOfEarlyHungup

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfHungup11_20

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfHungup21_30

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfHungup31_40

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfHungup41_50

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfHungup51_60

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfHungup61_120

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfHungup_121

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid > 120 sekunder.

NumberOfEarlyAnswered

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfAnswered11_20

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfAnswered21_30

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfAnswered31_40

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfAnswered41_50

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfAnswered51_60

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfAnswered61_120

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfAnswered_121

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid kötid > 120 sekunder.

NumberOfForwardedNoLoggedInAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga agenter är inloggade i kön.

NumberOfForwardedNoFreeAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga lediga agenter är tillgängliga.

NumberOfForwardedNoAnswer

Antal vidarebefordrade samtal pga att samtalet ej besvaras inom tidsgränsen för vidarebefordran.

NumberOfForwardedTemporary

Antal vidarebefordrade samtal pga att kön är tillfälligt vidarebefordrad.

NumberOfForwardedInternalCall

Antal vidarebefordrade samtal pga att inkommande samtal är ett internt samtal.

NumberOfSlaTriggerd

Antal gånger som kön sla har triggats. Enbart för telefonsamtal och chatt.

NumberOfCallbackOffered

Antal samtal som har erbjudits återuppringning.

NumberOfCallbackAccepted

Antal samtal där inringadne part har accepterat erbjudande om återuppringning.

NumberOfCallbackAttempts

Antal samtal som en handläggare har utfört återuppringning.

TotalNumberOfCallbackAttempts

Totalt antal återuppringningsförsök. Samma samtal samtal kan loggas flera gånger.

AnsweredPercentage

Antal besvarade i procent av TotalNumber.

UnansweredPercentage

Antal ej besvarade i procent av TotalNumber.

SLAPercentage

Antal gånger sla har triggats i procent av TotalNumber. Enbart för telefonsamtal och chatt.

MinQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast kötid.

MaxQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med längst kötid.

AvgQueueTime

Snitt kötid.

TotalQueueTime

Total kötid för samtliga mediaobjekt.

MinCallTime

Tiden för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTime

Tiden för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTime

Snitt samtalstid.

TotalCallTime

Total samtalstid för samtliga mediaobjekt.

MinPostProcessingTime

Tiden för det samtal med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Tiden för det samtal med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Snitt efterbearbetningstid.

TotalPostProcessingTime

Total efterbearbetningstid för samtliga mediaobjekt.

MinAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTime

Snitt handläggningstid.

TotalAgentTime

Total handläggningstid för samtliga mediaobjekt.

MaxMinAvg av beräkning av kötider:

MinQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MIN(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
MaxQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MAX(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
AvgQueueTime - Räknas ut med sql funktionen AVG(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
TotalQueueTime - Räknas ut med sql funktionen SUM(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.

Samma logik gäller för beräkning av MaxMinAvg samtalstider, efterbearbetningstid och handläggningstider. I dessa fall räknas värden ut från CallTimeInSeconds for samtalstider, PostProcessingTime för efterbearbetningstid och AgentTimeInSeconds för handläggningstid.

EMediaAgentDailyOverview

I denna tabell lagras daglig statistik per agent grupperat per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

QueueName

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

AgentObjectId

Agentens ID.

AgentName

Agentens namn.

JoinedTimeInSeconds

Agentens tid som denna varit inloggad i köen i sekunder.

TotalNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt.

AgentNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt av agenten.

NumberOfDeclined

Antal mediaobjektet som agenten har nekat att besvara vid förfrågan.

NumberOfRequestTimeout

Antal gånger som agenten ej har besvara en förfrågan inom tidsgränsen för förfrågan.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats av agenten.

NumberOfBlindTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom blind transfer.

NumberOfAttendedTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom attended transfer.

CallTimeInSeconds

Agentens samtalstid i sekunder.

MinCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga samtalstid.

AgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid i sekunder.

MinAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga handläggningstid.

PostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid i sekunder.

MinPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Agentens genomsnittliga efterbearbetningstid.

MaxMinAvg av beräkning av handläggningstider:

MinAgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen MIN(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
MinAgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen MAX(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
MinAgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen AVG(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueDailyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.

Viktig information
Notera att statistiken för vidarekopplade samtal så kan samma samtal representeras i både räknare för NumberOfBlindTransfered och i räknare för NumberOfAttendedTransfered. Av denna anledning kan man inte anta att räknare för NumberOfTransfered är samma sak som summan av NumberOfBlindTransfered + NumberOfAttendedTransfered.
Timvis statistik Artvise Contact Center

Timvis statistik för Artvise Contact Center lagras i följande tabeller:

EMediaQueueHourlyTimes

I denna tabell lagras timvis statistik per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn

Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

CallTimeInSeconds

Samtalstid i sekunder (endast telefonsamtal).

PostProcessingTime

Efterbearbetningstid (endast telefonsamtal).

AgentTimeInSeconds

Total handläggningstid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.
CallTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för samtalstid för aktuell tidpunkt.
AgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för total handläggningstid för aktuell tidpunkt.
PostProcessingTime - Räknas ut AgentTimeInSeconds - CallTimeInSeconds för alla rader i tabellen.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueHourlyAnswered

I denna tabell lagras timvis statistik för alla besvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueHourlyLost

I denna tabell lagras timvis statistik för alla obesvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueDailyOverview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueHourlyOverview

Huvudtabell för den timvisa statistiken för Artvise Contact Center, i denna tabell lagras daglig statistik per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

TotalNumber

Total antal mediaobjektet som har hanterats av kön.

NumberOfAnswered

Totalt antal mediaobjektet som har besvarats i kön.

NumberOfUnanswered

Antal mediaobjektet som ej har besvarats.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats efter de har besvarats.

NumberOfRecalls

Antal återanrop av vidarekopplade samtal.

NumberOfHungup

Totalt antal samtal som har lagts på av inringande part.

NumberOfForwarded

Totalt antal vidarebefordrade samtal

NumberOfEarlyHungup

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfHungup11_20

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfHungup21_30

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfHungup31_40

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfHungup41_50

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfHungup51_60

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfHungup61_120

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfHungup_121

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid > 120 sekunder.

NumberOfEarlyAnswered

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfAnswered11_20

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfAnswered21_30

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfAnswered31_40

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfAnswered41_50

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfAnswered51_60

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfAnswered61_120

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfAnswered_121

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid kötid > 120 sekunder.

NumberOfForwardedNoLoggedInAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga agenter är inloggade i kön.

NumberOfForwardedNoFreeAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga lediga agenter är tillgängliga.

NumberOfForwardedNoAnswer

Antal vidarebefordrade samtal pga att samtalet ej besvaras inom tidsgränsen för vidarebefordran.

NumberOfForwardedTemporary

Antal vidarebefordrade samtal pga att kön är tillfälligt vidarebefordrad.

NumberOfForwardedInternalCall

Antal vidarebefordrade samtal pga att inkommande samtal är ett internt samtal.

NumberOfSlaTriggerd

Antal gånger som kön sla har triggats. Enbart för telefonsamtal och chatt.

NumberOfCallbackOffered

Antal samtal som har erbjudits återuppringning.

NumberOfCallbackAccepted

Antal samtal där inringadne part har accepterat erbjudande om återuppringning.

NumberOfCallbackAttempts

Antal samtal som en handläggare har utfört återuppringning.

TotalNumberOfCallbackAttempts

Totalt antal återuppringningsförsök. Samma samtal samtal kan loggas flera gånger.

AnsweredPercentage

Antal besvarade i procent av TotalNumber.

UnansweredPercentage

Antal ej besvarade i procent av TotalNumber.

SLAPercentage

Antal gånger sla har triggats i procent av TotalNumber. Enbart för telefonsamtal och chatt.

MinQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast kötid.

MaxQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med längst kötid.

AvgQueueTime

Snitt kötid.

TotalQueueTime

Total kötid för samtliga mediaobjekt.

MinCallTime

Tiden för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTime

Tiden för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTime

Snitt samtalstid.

TotalCallTime

Total samtalstid för samtliga mediaobjekt.

MinPostProcessingTime

Tiden för det samtal med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Tiden för det samtal med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Snitt efterbearbetningstid.

TotalPostProcessingTime

Total efterbearbetningstid för samtliga mediaobjekt.

MinAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTime

Snitt handläggningstid.

TotalAgentTime

Total handläggningstid för samtliga mediaobjekt.

MaxMinAvg av beräkning av kötider:

MinQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MIN(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueHourlyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
MaxQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MAX(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueHourlyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
AvgQueueTime - Räknas ut med sql funktionen AVG(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueHourlyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.
TotalQueueTime - Räknas ut med sql funktionen SUM(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueHourlyTimes för rader som motsvarar aktuellt datum.

Samma logik gäller för beräkning av MaxMinAvg samtalstider, efterbearbetningstid och handläggningstider. I dessa fall räknas värden ut från CallTimeInSeconds for samtalstider, PostProcessingTime för efterbearbetningstid och AgentTimeInSeconds för handläggningstid.

EMediaAgentHourlyOverview

I denna tabell lagras timvis statistik per agent grupperat per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

QueueName

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

AgentObjectId

Agentens ID.

AgentName

Agentens namn.

JoinedTimeInSeconds

Agentens tid som denna varit inloggad i köen i sekunder.

TotalNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt.

AgentNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt av agenten.

NumberOfDeclined

Antal mediaobjektet som agenten har nekat att besvara vid förfrågan.

NumberOfRequestTimeout

Antal gånger som agenten ej har besvara en förfrågan inom tidsgränsen för förfrågan.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats av agenten.

NumberOfBlindTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom blind transfer.

NumberOfAttendedTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom attended transfer.

CallTimeInSeconds

Agentens samtalstid i sekunder.

MinCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga samtalstid.

AgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid i sekunder.

MinAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga handläggningstid.

PostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid i sekunder.

MinPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Agentens genomsnittliga efterbearbetningstid.

Viktig information
Notera att statistiken för vidarekopplade samtal så kan samma samtal representeras i både räknare för NumberOfBlindTransfered och i räknare för NumberOfAttendedTransfered. Av denna anledning kan man inte anta att räknare för NumberOfTransfered är samma sak som summan av NumberOfBlindTransfered + NumberOfAttendedTransfered.
Halvtimmes statistik Artvise Contact Center

Halvtimmes statistik för Artvise Contact Center lagras i följande tabeller:

EMediaQueueMinutes30Times

I denna tabell lagras halvtimmes statistik per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueMinutes30Overview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum och klockslag (HH:00) eller (HH:30) då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

CallTimeInSeconds

Samtalstid i sekunder (endast telefonsamtal).

PostProcessingTime

Efterbearbetningstid (endast telefonsamtal).

AgentTimeInSeconds

Total handläggningstid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.
CallTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för samtalstid för aktuell tidpunkt.
AgentTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för total handläggningstid för aktuell tidpunkt.
PostProcessingTime - Räknas ut AgentTimeInSeconds - CallTimeInSeconds för alla rader i tabellen.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueMinutes30Answered

I denna tabell lagras halvtimmes statistik för alla besvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueMinutes30Overview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueMinutes30Lost

I denna tabell lagras halvtimmes statistik för alla obesvarade mediaobjekt per mediaobjekt. Data i denna tabell används främst för beräkningar av aggregerad information i tabellen EMediaQueueMinutes30Overview.

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Köns kundgrupp.

MediaItemGuid

Mediaobjektets unika id.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

QueueTimeInSeconds

Kötid i sekunder.

Beräkning av tider:

QueueTimeInSeconds - Räknas ut med sql funktionen DATEDIFF(second, StartTime, StopTime) mot EMediaItemLog logposter för kötid för aktuell tidpunkt.

Viktig information
Notera att samma samtal kan förekomma flera gånger i olika köer och flera gånger per kö om det har fördelats till en ny kö eller returnerats tillbaka till kön. Tiderna i denna tabell är därför summerade grupperat per mediaobjekt och kö.
EMediaQueueMinutes30Overview

I denna tabell lagras halvtimmes statistik per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

Name

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

TotalNumber

Total antal mediaobjektet som har hanterats av kön.

NumberOfAnswered

Totalt antal mediaobjektet som har besvarats i kön.

NumberOfUnanswered

Antal mediaobjektet som ej har besvarats.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats efter de har besvarats.

NumberOfRecalls

Antal återanrop av vidarekopplade samtal.

NumberOfHungup

Totalt antal samtal som har lagts på av inringande part.

NumberOfForwarded

Totalt antal vidarebefordrade samtal

NumberOfEarlyHungup

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfHungup11_20

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfHungup21_30

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfHungup31_40

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfHungup41_50

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfHungup51_60

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfHungup61_120

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfHungup_121

Antal samtal som har lagts på av inringande part vars kötid > 120 sekunder.

NumberOfEarlyAnswered

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 0 - 10 sekunder.

NumberOfAnswered11_20

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 11 - 20 sekunder.

NumberOfAnswered21_30

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 21 - 30 sekunder.

NumberOfAnswered31_40

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 31 - 40 sekunder.

NumberOfAnswered41_50

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 41 - 50 sekunder.

NumberOfAnswered51_60

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 51 - 60 sekunder.

NumberOfAnswered61_120

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid ligger i intervallet 61 - 120 sekunder.

NumberOfAnswered_121

Antal mediaobjektet som har besvarats i kön vars kötid kötid > 120 sekunder.

NumberOfForwardedNoLoggedInAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga agenter är inloggade i kön.

NumberOfForwardedNoFreeAgents

Antal vidarebefordrade samtal pga att inga lediga agenter är tillgängliga.

NumberOfForwardedNoAnswer

Antal vidarebefordrade samtal pga att samtalet ej besvaras inom tidsgränsen för vidarebefordran.

NumberOfForwardedTemporary

Antal vidarebefordrade samtal pga att kön är tillfälligt vidarebefordrad.

NumberOfForwardedInternalCall

Antal vidarebefordrade samtal pga att inkommande samtal är ett internt samtal.

NumberOfSlaTriggerd

Antal gånger som kön sla har triggats. Enbart för telefonsamtal och chatt.

NumberOfCallbackOffered

Antal samtal som har erbjudits återuppringning.

NumberOfCallbackAccepted

Antal samtal där inringadne part har accepterat erbjudande om återuppringning.

NumberOfCallbackAttempts

Antal samtal som en handläggare har utfört återuppringning.

TotalNumberOfCallbackAttempts

Totalt antal återuppringningsförsök. Samma samtal samtal kan loggas flera gånger.

AnsweredPercentage

Antal besvarade i procent av TotalNumber.

UnansweredPercentage

Antal ej besvarade i procent av TotalNumber.

SLAPercentage

Antal gånger sla har triggats i procent av TotalNumber. Enbart för telefonsamtal och chatt.

MinQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast kötid.

MaxQueueTime

Tiden för det mediaobjekt med längst kötid.

AvgQueueTime

Snitt kötid.

TotalQueueTime

Total kötid för samtliga mediaobjekt.

MinCallTime

Tiden för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTime

Tiden för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTime

Snitt samtalstid.

TotalCallTime

Total samtalstid för samtliga mediaobjekt.

MinPostProcessingTime

Tiden för det samtal med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Tiden för det samtal med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Snitt efterbearbetningstid.

TotalPostProcessingTime

Total efterbearbetningstid för samtliga mediaobjekt.

MinAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTime

Tiden för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTime

Snitt handläggningstid.

TotalAgentTime

Total handläggningstid för samtliga mediaobjekt.

MaxMinAvg av beräkning av kötider:

MinQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MIN(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueMinutes30Times för rader som motsvarar aktuellt datum.
MaxQueueTime - Räknas ut med sql funktionen MAX(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueMinutes30Times för rader som motsvarar aktuellt datum.
AvgQueueTime - Räknas ut med sql funktionen AVG(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueMinutes30Times för rader som motsvarar aktuellt datum.
TotalQueueTime - Räknas ut med sql funktionen SUM(QueueTimeInSeconds) mot EMediaQueueMinutes30Times för rader som motsvarar aktuellt datum.

Samma logik gäller för beräkning av MaxMinAvg samtalstider, efterbearbetningstid och handläggningstider. I dessa fall räknas värden ut från CallTimeInSeconds for samtalstider, PostProcessingTime för efterbearbetningstid och AgentTimeInSeconds för handläggningstid.

EMediaAgentMinutes30Overview

I denna tabell lagras halvtimmes statistik per agent grupperat per kö:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då mediaobjektet lades till i kön.

CustomerGroupGuid

Id för köns kundgrupp.

CustomerGroupName

Köns kundgrupp.

Extension

Köns anknytning i Artvise Contact Center

QueueName

Köns namn i Artvise Contact Center

MediaType

Typ av mediaobjekt.

AgentObjectId

Agentens ID.

AgentName

Agentens namn.

JoinedTimeInSeconds

Agentens tid som denna varit inloggad i köen i sekunder.

TotalNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt.

AgentNumberOfAnswered

Totalt antal besvarade mediaobjekt av agenten.

NumberOfDeclined

Antal mediaobjektet som agenten har nekat att besvara vid förfrågan.

NumberOfRequestTimeout

Antal gånger som agenten ej har besvara en förfrågan inom tidsgränsen för förfrågan.

NumberOfTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats av agenten.

NumberOfBlindTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom blind transfer.

NumberOfAttendedTransfered

Antal mediaobjektet som har vidarekopplats genom attended transfer.

CallTimeInSeconds

Agentens samtalstid i sekunder.

MinCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med kortast samtalstid.

MaxCallTimeInSeconds

Agentens samtalstid för det samtal med längst samtalstid.

AvgCallTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga samtalstid.

AgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid i sekunder.

MinAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med kortast handläggningstid.

MaxAgentTimeInSeconds

Agentens handläggningstid för det mediaobjekt med längst handläggningstid.

AvgAgentTimeInSeconds

Agentens genomsnittliga handläggningstid.

PostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid i sekunder.

MinPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med kortast efterbearbetningstid.

MaxPostProcessingTime

Agentens efterbearbetningstid för det mediaobjekt med längst efterbearbetningstid.

AvgPostProcessingTime

Agentens genomsnittliga efterbearbetningstid.

Viktig information
Notera att statistiken för vidarekopplade samtal så kan samma samtal representeras i både räknare för NumberOfBlindTransfered och i räknare för NumberOfAttendedTransfered. Av denna anledning kan man inte anta att räknare för NumberOfTransfered är samma sak som summan av NumberOfBlindTransfered + NumberOfAttendedTransfered.

Statistik Artvise Kundtjänst

EInboxDailyOverview

I denna tabell lagras daglig statistik per inkorg i Artvise Kundtjänst:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum för händelsen.

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp.

CustomerGroupName

Inkorgens kundgrupp.

InboxGuid

Inkorgen id.

InboxTypeGuid

Typ av inkorg

Name

Inkorgens namn

TotalNumber

Totalt antal ärendet (skapade eller fördelade till)

NumberOfClosed

Antal stängda ärenden

NumberOfReopened

Antal återöppnade ärenden

NumberOfDistributedToWorkgroup

Antal ärenden som har fördelats till en annan arbetsgrupp

NumberOfDistributedToSpecialistgroup

Antal ärenden som har fördelats till en specialistgrupp

NumberOfDistributedToExternal

Antal ärenden som har fördelats till en extern intressent

NumberOfDistributedToMail

Antal ärenden som har fördelats till via mail

NumberOfForYourInfomation

Antal ärenden som har fördelats för information via mail (FYI)

NumberOfReferral

Antal utgående remisser från ärenden i inkorgen

NumberOfReferralAnswer

Antal inkommande remisssvar till ärenden i inkorgen

NumberOfDeleted

Antal raderade ärenden från inkorgen

NumberOfEliminated

Antal gallrade ärenden från inkorgen

NumberOfIncomingItems

Antal inkommande mediaobjekt till inkorgen

NumberOfIncomingEmail

Antal inkommande e-postmeddelanden till inkorgen

NumberOfIncomingSms

Antal inkommande sms till inkorgen

NumberOfIncomingCalls

Antal inkommande telefonsamtal till inkorgen

NumberOfIncomingChat

Antal inkommande chattar till inkorgen

NumberOfIncomingFacebookItems

Antal inkommande facebook meddelanden till inkorgen

NumberOfIncomingTweets

Antal inkommande twitter meddelanden till inkorgen

NumberOfIncomingEServices

Antal inkommande e-tjänster till inkorgen

NumberOfIncomingWebPortalItems

Antal inkommande mediaobjekt via portal till inkorgen

NumberOfIncomingMyPagesItems

Antal inkommande mediaobjekt via mina sidor till inkorgen

NumberOfIncomingOtherItems

Antal inkommande mediaobjekt till inkorgen av övrig typ

NumberOfOutgoingItems

Antal utgående mediaobjekt från inkorgen

NumberOfOutgoingEmail

Antal utgående e-postmeddelanden från inkorgen

NumberOfOutgoingSms

Antal utgående sms från inkorgen

NumberOfOutgoingCalls

Antal utgående telefonsamtal från inkorgen

NumberOfOutgoingFacebookItems

Antal utgående facebook meddelanden från inkorgen

NumberOfOutgoingTweets

Antal utgående twitter meddelanden från inkorgen

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Antal utgående svar via portal från inkorgen

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Antal utgående svar till mina sidor från inkorgen

NumberOfOutgoingOtherItems

Antal utgående svar från inkorgen av övrig typ

Viktig information
Notera att i fall ett ärende stängs/återöppnas/fördelas flera gånger per dag, räknas varje sådan händelse som ett unikt ärende.
ECaseTypeDailyOverview

I denna tabell lagras daglig statistik per ärendetyp i Artvise Kundtjänst:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum för händelsen.

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

CustomerGroupName

Inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

CaseTypeGuid

Ärendetypens id

CaseTypeName

Ärendetypens namn

CaseTypeFullName

Fullständigt namn på ärendetypens

CaseTypeOrganisationName

Namn på organisationen som ärendetypen hör till

CaseTypeOrganisationFullName

Fullständigt namn på organisationen som ärendetypen hör till

NumberOfIncomingItems

Antal inkommande mediaobjekt till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingEmail

Antal inkommande e-postmeddelanden till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingSms

Antal inkommande sms till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingCalls

Antal inkommande telefonsamtal till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingChat

Antal inkommande chattar till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingFacebookItems

Antal inkommande facebook meddelanden till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingTweets

Antal inkommande twitter meddelanden till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingEServices

Antal inkommande e-tjänster till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingWebPortalItems

Antal inkommande mediaobjekt via portal till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingMyPagesItems

Antal inkommande mediaobjekt via mina sidor till ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfIncomingOtherItems

Antal inkommande mediaobjekt till ärenden med aktuell ärendetyp av övrig typ

NumberOfOutgoingItems

Antal utgående mediaobjekt från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingEmail

Antal utgående e-postmeddelanden från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingSms

Antal utgående sms från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingCalls

Antal utgående telefonsamtal från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingFacebookItems

Antal utgående facebook meddelanden från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingTweets

Antal utgående twitter meddelanden från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Antal utgående svar via portal från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Antal utgående svar till mina sidor från ärenden med aktuell ärendetyp

NumberOfOutgoingOtherItems

Antal utgående svar från ärenden med aktuell ärendetyp av övrig typ

EHandlingOfficerDailyOverview

I denna tabell lagras daglig statistik per handläggare i Artvise Kundtjänst:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum för händelsen.

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp.

CustomerGroupName

Inkorgens kundgrupp.

ObjectId

Handläggarens id

Name

Handläggarens namn

NumberOfHandled

Antal ärenden som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledEmail

Antal ärenden med inkommande kanal e-post som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledSms

Antal ärenden med inkommande kanal sms som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledCalls

Antal ärenden med inkommande kanal telefonsamtal som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledChat

Antal ärenden med inkommande kanal chatt som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledFacebookItems

Antal ärenden med inkommande kanal facebook som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledTweets

Antal ärenden med inkommande kanal twitter som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledWebPortalItems

Antal ärenden med inkommande kanal webbportal som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledEServices

Antal ärenden med inkommande kanal e-tjänst som handläggaren har hanterat

NumberOfHandledOtherItems

Antal ärenden med inkommande kanal av övrig typ som handläggaren har hanterat

NumberOfDistributedToWorkgroup

Antal ärenden som handläggaren har fördelat till en arbetsgrupp

NumberOfDistributedToSpecialistgroup

Antal ärenden som handläggaren har fördelat till en specialistgrupp

NumberOfDistributedToExternal

Antal ärenden som handläggaren har fördelat till en extern intressent

NumberOfDistributedToMail

Antal ärenden som handläggaren har fördelat via mail

NumberOfClosed

Antal ärenden som handläggaren har stängt

NumberOfDeleted

Antal ärenden som handläggaren har raderat

NumberOfOutgoingItems

Antal utgående mediaobjekt som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingEmail

Antal utgående e-postmeddelanden som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingSms

Antal utgående sms som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingCalls

Antal utgående telefonsamtal som handläggaren har ringt

NumberOfOutgoingFacebookItems

Antal utgående facebook meddelanden som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingTweets

Antal utgående twitter meddelanden som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingWebPortalItems

Antal utgående svar till webbortal som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingMyPagesItems

Antal utgående svar till mina sidor som handläggaren har skickat

NumberOfOutgoingOtherItems

Antal utgående svar av övrig typ som handläggaren har skickat

NumberOfReferral

Antal utgående remisser som handläggaren har skickat

Viktig information
Notera att användare räknas ha hanterat ett ärende då denne tilldelas ett ärende, dvs. blir handläggare av ett ärende. Om en användare får samma ärende tilldelat sig två gånger under samma dag, räknas detta som att handläggaren har hanterat två ärenden i kolumnen NumberOfHandled, samt i kolumnen som baseras per kanal.
EClosedCases

I denna tabell lagras statistik för avslutade ärenden:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då ärendet avslutas

LogGuid

-

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

ObjectId

Ärendets id.

Identifier

Ärendenummer

CaseTypeGuid

Ärendetypens id.

CaseTypeName

Ärendetypens namn.

CaseTypeFullName

Ärendetypens fullständiga namn.

CaseCategoryGuid

Ärendekategorins id.

CaseCategoryName

Ärendekategorins namn.

CaseClassification

Ärendetypens fullständiga namn inklusive ärendekategori

InboxGuid

Inkorgens id.

InboxName

Inkorgens namn.

InboxFullName

Inkorgens fullständiga namn.

CaseTypeOrganisationName

Namn på ärendetypens tillhörande organisation.

CaseTypeOrganisationFullName

Fullständigt namn på ärendetypens tillhörande organisation.

CaseTypeSeparateStatistics

Om ärendetypen redovisas separat

CaseCategorySeparateStatistics

Om arendekategorin redovisas separat

HandlingOfficerObjectId

Handläggarens id.

HandlingOfficerName

Handläggarens namn.

Viktig information
Notera att statistiken i EClosedCases kan samma ärende förekomma flera gånger pga att varje ärentyp som ärendet klassas med räknas som ett avslutat ärende.
EClosedCases_Location

I denna tabell lagras statistik gällande område för avslutade ärenden:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då ärendet avslutas

LogGuid

-

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

ObjectId

Ärendets id.

Identifier

Ärendenummer

LocationGuid

Områdets id

LocationName

Områdets namn

LocationFullName

Områdets fullständiga namn

EClosedCases_MediaTypes

I denna tabell lagras statistik gällande mediatyp för avslutade ärenden:

Kolumn Beskrivning

ObjectId

Ärendets id.

MediaTypeGuid

Ärendets inkommande mediatyp

EClosedCases_Organisation

I denna tabell lagras statistik gällande organisation för avslutade ärenden:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då ärendet avslutas

LogGuid

-

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

ObjectId

Ärendets id.

Identifier

Ärendenummer

OrganisationId

Organisationens id

OrganisationName

Organisationens namn

OrganisationFullName

Organisationens fullständiga namn

EResolutionRate

I denna tabell lagras statistik gällande lösningsgrad:

Kolumn Beskrivning

Date

Datum då något gällande ärendet utfördes

LogGuid

-

CustomerGroupGuid

Id för inkorgens kundgrupp som ärendet tillhör.

ObjectId

Ärendets id.

Identifier

Ärendenummer

Solved

Om ärendet är löst

InboxGuid

Inkorgens id.

InboxName

Inkorgens namn.

InboxFullName

Inkorgens fullständiga namn.

CaseTypeGuid

Ärendetypens id.

CaseTypeName

Ärendetypens namn.

CaseTypeFullName

Ärendetypens fullständiga namn.

CaseCategoryGuid

Ärendekategorins id.

CaseCategoryName

Ärendekategorins namn.

CaseClassification

Ärendetypens fullständiga namn inklusive ärendekategori

HandlingOfficerName

Handläggarens namn

CaseTypeOrganisationName

Namn på ärendetypens tillhörande organisation.

CaseTypeOrganisationFullName

Fullständigt namn på ärendetypens tillhörande organisation.

CaseTypeSeparateStatistics

Om ärendetypen redovisas separat

CaseCategorySeparateStatistics

Om arendekategorin redovisas separat

Viktig information
Händelser som fyller denna tabell styrs från ELogEventInfo, från denna tabeller styrs om händelsen anses som ett löst eller ej löst .
ESLAFulfillmentLog

I denna tabell lagras statistik gällande sla uppfyllnad:

Kolumn Beskrivning

SLAFulfillmentGuid

Id för sla

ObjectId

Ärendets id.

Identifier

Ärendenummer

Solved

Om ärendet är löst

InboxGuid

Inkorgens id.

InboxName

Inkorgens namn.

HandlingOfficerId

Handläggarens id

HandlingOfficerName

Handläggarens namn

StartDate

Ärendets startdatum

Fulfilled

Om sla uppfylldes

TriggeredDate

Datum då sla triggas

TriggeredRuleTypeGuid

Id för sla regel

TriggeredRuleTypeName

Namn för sla regel