Högerklicka på den E-tjänsten du vill publicera. Välj egenskaper och kortet öppnas upp enligt nedan.
OBS! Om du bara vill publicera e-tjänsten, utan att koppla på mer funktionalitet, hoppa då till steg 5.
Stegen nedan ser lite olika ut beroende på vilket system som vi väljer att koppla vår e-tjänst mot. För kompletta instruktioner, kontakta Artvise.
Steg 1 Lägg till plugin vid behov(ej obligatoriskt). "Plugin" används tex. om e-tjänsten ska kopplas till ett mottagande system. Tex. Artvise Kundtjänst.
Steg 2 Bocka i om du vill att e-tjänsten ska skapa upp Ärende och Handling i mottagande system. Tex. Artvise Kundtjänst.
Steg 3 Fyll i fälten i fliken Handling, om du valt att e-tjänsten ska generera en handling.
Steg 4 Fyll i fälten om du valt att e-tjänsten ska generera ett ärende. Dom val som görs på denna flik bestämmer hur ärendet kommer att skapas i mottagande ärendehanteringssystemet.
Steg 5 Publicera E-tjänsten
1. Klicka i rutan Publicera E-tjänst.
2. Välj vilken/vilka portal(er) som e-tjänsten ska publiceras på. Som val finns: Intern, extern, helpdesk eller mobil.
3. Välj från vilket datum/tid som du vill att e-tjänsten ska publiceras. Möjlighet att välja under vilken intervall en e-tjänst ska publiceras finns också, kryssa då i Publicerad till och välj datum/tid.