E-tjänsteportalen
Hjälp > E-tjänsteportalen

E-tjänsteportalen

I e-tjänsteportalen kan man bla. se publicerade e-tjänster, följa statusen på sina ärenden, samt ändra uppgifter i den inloggade användarens profil. Uppgifterna som finns i användarens profil kan användas för att fylla i e-tjänster med automatik.

 

En översiktsbild av e-tjänsteportalen syns nedan.

 

Olika menyalternativ

E-tjänster:

Under olika kategorier listas alla e-tjänster och länkar som har lagts upp i e-tjänstebyggaren. Listan med e-tjänster är sökbar.

 

Sparade e-tjänster:

Inloggad användare har möjlighet att spara pågående e-tjänster för att fortsätta senare. Under detta menyalternativ visas alla sparade e-tjänster för inloggad användare.

 

Ärenden:

Inloggad användare kan här se och följa statusen på sina inskickade ärenden.

OBS! Endast e-tjänster som är kopplade till ett mottagande system genererar ett nytt ärende.

 

Signeringsärenden:

Om en e-tjänst tex. kräver att två(eller fler) personer signerar en e-tjänst, då kommer mesignerarna i e-tjänsten att få ett ärende för medsingnering i listan under detta menyalternativ.

 

Min profil:

Användaren kan här ange personinformation, samt information om barn och fastigheter. Se avsnittet Min profil